woensdag 26 januari 2011

Japans bloesje nr 2

Gezien het eerste bloesje zo vlot ging, startte ik al vlug aan een tweede.
Ik koos het modelletje g op onderstaande foto uit het boek 'Girls Western clothes' van Araki Yuki (ISBN 4529047679 / 9784529047678)



















Ik koos een wit, dun katoenen stofje met blauwe print. Ik dacht eerst om een contrasterend lint te naaien aan de mouwen en als strik maar dat vond ik niet zo mooi. Gelukkig vond ik bij Veritas lint in dezelfde tint.




Ik denk dat het nog mooier zal zijn met een witte legging, maar aangezien de zomerkledij nog ver zit opgeborgen, moest het dan maar met een jeans.
Ik denk dat ik de strik die ter hoogte van haar heupen zit, ga vastnaaien want die komt constant los. Waarschijnlijk omdat het een satijnen lint is. De strik hoeft niet echt open want ze kan er toch in en uit zonder de strik te openen. Iemand anders nog ideeën hoe je dat lint stevig vastmaakt zodat het niet direct loskomt?

2 opmerkingen:

  1. Het is echt prachtig geworden. Een idee, een losse rekker en de strik er vast opnaaien, maar of het werkt en mooi oogt kan ik je niet garanderen. Ik kijk al uit naar het volgende japanerke ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi werk weer! uw dochtertje staat er ook echt super mee!

    BeantwoordenVerwijderen