vrijdag 30 december 2011

Pinnen

Kleine spruit kijkt geregeld samen met mij op de computer naar kleedjes, breiwerkje, recepten, ... die we leuk vinden. Sinds kort heb ik een Pinterest account en ik gebruik dan ook nogal veel de term 'pinnen'.


Voor wie Pinterest niet kent : Pinterest is een virtueel prikbord waarbij je foto's en afbeeldingen kan bewaren in een of meerdere 'mappen (boards)'. Vroeger bewaarde ik leuke dingen die ik op het internet vond bij mijn favorieten. Het nadeel hiervan is dat je enkel een link kan bewaren. Bij Pinterest bewaar je eigenlijk de foto of afbeelding met de link eraan gekoppeld. Zo kan je onmiddellijk zien wat je precies leuk vindt, zonder eerst op de link te drukken.

Als ik iets leuk zie op één of andere website, duw ik op de Pin it-button (die kan je installeren in je bladwijzerbalk) en het wordt automatisch bewaard op mijn virtueel prikbord. Ik zeg dan tegen mijn dochters: ik zal het eens 'pinnen'.

Nu zat ze deze avond naar tv te kijken, zag een leuk programma en vroeg: "Mama, kan je dat pinnen voor mij". Hihi.... Het is duidelijk een meid van deze tijd, ze heeft zich enkel vergist van medium.

1 opmerking:

  1. oh, grappig, die kinderpraat. Voor Nederlanders moet dat 'pinnen' ook heel verwarrend zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen