dinsdag 6 november 2012

Nieuwe aanwinsten

Dit weekend kreeg grote spruit 2 nieuwe kuikentjes; rasechte zijdehoenders.
Het zijn eigenlijk vroege verjaardags- en sinterklaasgeschenken.


De kuikentjes, Suki en Yuma genaamd, zullen snel tam zijn want mijn dochters gebruiken ze als paardjes in hun playmobil manege. Ze werden vervoerd in aanhangwagens, kregen stalletjes en mochten in 'de wei' lopen. Een zadeltje aandoen, dat lukte niet, daarvoor zijn de kuikentjes een beetje te breed. Tot grote spijt van mijn 2 spruiten...


Ik ben eens benieuwd wat ze er nog allemaal mee zullen uitspoken, .... Straks krijgen ze nog een koets aangebonden. Oei, ik moet zien dat ik ze niet op het idee breng ....

4 opmerkingen:

  1. Dat is nu eens een sint-cadeau! Je brengt ons op ideeën, want wij hebben het hier wel gehad met de traditionele sintcadeaus die veel leuk leken dan ze zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dol op zijdehoentjes,wij hebben er ook 2,een wit (tina) en zwart (bibi) en ze zijn super en idd snel tam !
    En ze leggen zo'n schattige eitjes,hihi
    Veel plezier ermee !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kuikens in de stal, let maar op voor Gaia ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb 1 witte (babs) en een zwarte (maj) heel tam zijn onze toch niet, de witte krijg je alleen vast als ze effe lui is of op een nest zit, de zwarte moet je niet een proberen krijg je toch niet vast... =(

    BeantwoordenVerwijderen